سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چراشیعه شدم؟

طلبه اهل‏سنت زاهدانی:
روضه امام حسین(ع) شیعه‏ام کرد
حجت الاسلام والمسلمین شریف زاهدی طلبه نوشیعه زاهدانی که بیش از ده سال است به تشیع گرویده در دانشکده علوم قرآنی قم جریان شیعه شدن خود را اینگونه برای دانشجویان بیان نمود...

1390/02/16  02:10

لورن بوث، خواهرزن تونی بلر:
در اسلام سعادت مطلق را دیدم
«لورن بوث» مجری و روزنامه‏نگار 43 ساله انگلیسی، بعد از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، دین مبین اسلام را برگزید.

1389/08/02  12:41

محمد جارا نوشیعه‏ای از ساحل عاج:
شیعه شدم؛ چون در برابر عقلم مسؤول بودم
ساحل عاج در غرب آفریقا قرار دارد. این کشور حدود 18 میلیون نفر جمعیت دارد، که حدود 60 درصد مسلمان و 36 درصد مسیحی هستند. ساحل عاج 63 قبیله است که هر قبیله زبان مخصوص به خودش را دارد. آنچه می‏آید مصاحبه ما با محمد جارا؛ نوشیعه‏ای از این کشور است. وی که ابتدایی و راهنمایی را در بزرگ‏ترین مدرسه منطقه ساحل عاج تحصیل کرده و سه سالی هم از تعلیمات وهابی‏ها بهره برده است هم‏اکنون مشغول تحصیل در یکی از دانشگاه‏های بین‏المللی قم است.

1388/07/20

جبرئیل بواری، نوشیعه‏ای مالیایی:
شیعه شدم؛ چون تحقیق کردم
مرکز غرب آفریقا؛ مالی بیش از یک میلیون کیلومتر مربع وسعت و حدود چهارده میلیون نفر جمعیت دارد. از این جمعیت حدود نود و سه درصد مسلمان هستند، تعداد شیعیان هم خیلی زیاد نیست. حدود چهار هزار نفر. آنچه می‏خوانید گفتگوی خبرگزاری اهل بیت با جبرئیل بواری، مبلغ، سخنران و مدرس اهل سنت از کشور مالی است، که به مذهب اهل بیت – علیهم‏السلام - مشرف شده است.

1388/06/15

خلیل ساحوری نوشیعه‏ای از شیلی:
شیعه شدم؛ چون نور اهل‏بیت را از 15000 کیلومتری دیدم
آنچه در پی می‌آید صحبت‌های شیرین حقیقت‌جویی فلسطینی‏الاصل است. اگر چه او در شیلی به دنیا آمده، خانواده‌اش از قدیمی‌ترین ساکنان بیت‏اللحم هستند، جالب است بدانید او که در خانوده‌ای مسیحی ارتدوکس، نشو و نما یافته به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد برخی از نیاکانش در جنگ یرموک به سپاهیان اسلام کمک کرده‌اند. با اینکه «خلیل یاروب ساحوری» حدود 15 سال است که شیعه شده، این اولین مصاحب? ایشان است. وی اکنون مشغول تحصیل علوم اسلامی در شهر مقدس قم است.

1387/11/20

مهدی سسو ، نوشیعه‌ای از ایتالیا:
شیعه شدم ؛ چون خمینی را شناختم
ناخودآگاه به یاد احساسات گم شده‌ام می‌افتم ... غبطه می‌خورم به تک‌تک آنچه از قلبش عبور می‌کند ؛ به تک‌تک واژه‌هایی که از ذهنش به زبانش می‌رسد ... قدم نهادن به دشت آرام و سرسبز اسلام ، آن‌هم در روز میلاد یوسف زهرا (عج) هدیه‌ای است که نصیب هر کس نمی‌شود... اما نصیب او شده است ؛ تازه‌مسلمانی از کشور ایتالیا، که سخنانش تو را به یاد زیباترین و پاک‌ترین احساسات آدمی می‌اندازد. نامش «مهدی سسو» است ؛ در سال 1385 در چنین روزهای قشنگی، در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به اسلام مشرف شد و مکتب تشیع را برگزید. اینک او عضو هیأت مدیره و مسئول سایت "مؤسسه امام مهدی (عج)" در ایتالیاست و تلاش می‌کند دیگران را نیز در شادی نعمت هدایت خود شریک کند:

1387/08/25

لافرمونی، اولین مترجم قرآن به زبان سهیانی:
شیعه شدم؛ چون پیام انقلاب اسلامی را شنیدم
طالب واقعی حقیقت، آن را خواهد یافت ؛ حتی اگر در دهه سوم زندگی‌اش باشد و هزاران کیلومتر دورتر از منبع حق زندگی کند. «آقای لافرمونی» اهل سریلانکا است ؛ کشوری که زبان آن "سهیانی" است و هفتاد و چهار درصد مردمش بودایی هستند. درصد قلیل مسلمان هم در مذهب اهل سنت‌اند. اما پیام انقلاب اسلامی وی را به خود جذب و سرانجام به مذهب اهل‌بیت (ع) مشرف کرد. مصاحبه‌ای کوتاه با وی را بخوانید:

1387/06/18

تایلور، بانوی نوشیعه‏ی استرالیایی:
شیعه شدم؛ از حسی که "قرآن" به من داد
در همان بدو ورودش به ایران می‌توانی عشق مادری‌اش را دریابی ؛ با بچه‌ای کوچک در آغوش، و چهره‌ای آرام و دوست‌داشتنی ... همانطور که بارها در گفتگویمان از فرزندانش نام می‌برد، او عاشق آنهاست و به همان اندازه نگران... از منطقه‌ای دوردست آمده است، از آن‌سوی اقیانوس‌ها ... از منطقه‌ای کوچک در استرالیا که تعداد انگشت‌شماری مسلمان دارد ... با این بُعد مسیر، مسلمان و شیعه‌شدن او شاید شبیه معجزه باشد، در این عصر بی‌خبری مدرن...

1386/05/17

لورن بوث، خواهرزن تونی بلر:
در اسلام سعادت مطلق را دیدم

«لورن بوث» مجری و روزنامه‏نگار 43 ساله انگلیسی، بعد از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، دین مبین اسلام را برگزید.

 

در اسلام سعادت مطلق را دیدم

 به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «لورن بوث» گوینده و روزنامه‏نگار 43 ساله، بعد از بازدید از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، اسلام را برگزید.

 لورن که خواهر ناتنی «چری بلر» همسر تونی بلر است، اکنون خانه را بدون حجاب اسلامی ترک نمی‏کند و هر پنج وعده نماز خود را مرتب به جای می‏آورد و گاهی نیز به مسجد نزدیک منزلش می رود.

 

لورن در گفت و گو با دیلی میل حال خوش خود را بعد از زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) اینگونه توصیف کرده است: «شب سه‏شنبه است و من نشسته‏ام در حالی که احساس می‏کنم مورفین معنوی به من تزریق شده است. سعادت و شادی مطلق همین است.»

 

بعد از این سفر معنوی بود که لورن بلافاصله بعد از بازگشت به انگلستان به دین مبین اسلام در آمد.

 

خود او در این باره می‏گوید: «من اکنون 45 روز است که هیچ مشروبی مصرف نکرده ام، که این زمان طولانای ترین مدت ترک من در 25 سال گذشته است، و عجیب ترین چیز در این باره این است که از وقتی که اسلام آورده‏ام حتی نزدیک الکل هم نشده‏ام در حالی که من پیش از این هر روز یک تا دو لیوان مشروب الکلی مصرف می‏کردم.»

 

در ادامه گفت: «کسی نمی‏داند در این سفر معنوی بر من چه گذشته است و مرا به کجا خواهد برد».

 

بیداری این زن تازه مسلمان از قبل ورود به ایران و زمانی آغاز شد که مدت قابل ملاحظه‏ای را در فلسطین اشغالی مشغول به کار بود.